کاهش نرخ گاز مایع در بازار هرات

مسئوولان ریاست مواد نفتی و گاز مایع ولایت هرات میگویند: نرخ گاز مایع در این ولایت فی کیلو 5 افغانی کاهش یافته است.

روزبه شجاع سرپرست اداره مواد نفتی ولایت هرات میگوید: افزایش واردات گاز از کشور ترکمنستان و نظارت این اداره از نحوه فعالیت تجار وارد کننده، یکی از دلایل کاهش قیمت گاز در این ولایت میباشد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت فی کیلو گاز در تاسیسات مواد نفتی هرات 51 افغانی و در بازار 55  افغانی میباشد که این خود نسبت به یک ماه گذشته 5 افغانی کاهش را در فی کیلو گاز نشان میدهد.

سرپرست مواد نفتی هرات همچنان گفت: هر چند گزارشهایی مبنی بر سواستفاده از صلاحیتهای تجار در فروش نفت و گاز در بازار به ثبت رسیده اما اداره مواد نفتی با بررسی و نظارت، از این روند غیر قانونی، جلوگیری نموده است.

بنا به اظهارات وی: سیستم اقتصاد بازار آزاد در کشور باعث شده تا آنها نتوانند یک قیمت واحد را برای خرید و فروش مواد نفتی و گاز مایع تعیین نمایند.

با این همه مسولان اداره مواد نفتی هرات تاکید میکنند که هفته وار با وارد کننده گان گاز مایع در این ولایت نشستهایی ترتیب نموده تا در عرصه خرید و فروش مواد نفتی اصلاحات همه جانبه رونما گردد.

این در حالیست که شماری از باشنده گان هرات ادعا میکنند که تا کنون تجار وارد کننده نفت و گاز دست به احتکار میزنند.

به گفته شهروندان هرات قیمت فی کیلو گاز در بازار هرات 60 افغانی بوده که هیچ نوع کنترل و نظارتی از سوی مسولان اداره مواد نفتی صورت نمی گیرد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top