تهدید یکتن از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات

طالبان مسلح یکتن از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات ولایت هرات را تهدید به مرگ نمودند.
“غلام نبی ادیب شیرزاد” یکتن از کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات که جهت آگاهی دهی مردم به منظور اشتراک در انتخابات 16 حمل سال 1393 ایفای وظیفه نموده است میگوید که از چند روز به این سو از سوی افراد وابسته به گروه طالبان تهدید به مرگ شده است.
او میگوید افراد وابسته به ملا دستگیر یکتن از قوماندانان محلی طالبان در ولسوالی رباط سنگی هرات او را به دلیل همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات تهدید نموده است.
آقای شیرزاد میگوید از چند روز به این سو توسط شماره های مختلف با او تماس گرفته شده و به مرگ تهدید شده است.
وی افزود با اینکه نیروهای پولیس ملی را در جریان این موضوع گذاشته اما پولیس تا به حال در عرصه دستگیری عاملین قضیه ناکام بوده است.
این کارمند کمیسیون مستقل انتخابات میگوید اگر دولت نتواند امنیت جانی اش را تامین کند مخالفین او را خواهند کشت.
با این حال پولیس هرات میگوید تحقیقات را در این زمینه آغاز کرده است.
گفتنیست غلام نبی شیرزاد فرزند غلام سخی یکی از کارمندان با تجربه کمیسیون مستقل انتخابات ولایت هرات بوده که این خود باعث شده تا تقدیرنامه ای را از سوی داکتراحمد یوسف نورستانی رئیس عمومی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دریافت نماید.
طالبان تا به حال چندین بار کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را در ولایتهای مختلف کشور هدف حمله قرار داده و چندین تن از آنها را به قتل رساندند.
چنانچه چندی پیش شش تن از باشنده گان ولسوالی رباط سنگی که در انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نموده بودند طالبان انگشتان شان را قطع کردند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top