کشته شدن یک قوماندان طالبان همراه با پسرش در ولایت هرات

درگیری میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت در ولسوالی گذره هرات پس از به جای گذاشتن نه کشته و زخمی از هردو طرف پایان یافت. این درگیری در قریه کورت و نشین این ولسوالی رخ داده است. مقام های امنیتی هرات میگویند: در جریان عملیات آنان به شمول یک قوماندان چهار تن از مخالفان مسلح دولت کشته شدند.

این اجساد متعلق به قوماندان عبدل و پسر نوزده ساله اش به اسم عبدالکریم است که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در قریه کورت ولسوالی گذره هرات جان باختند.11

قوماندان امنیه هرات که خودش نیز در این عملیات شرکت کرده میگوید: درگیری میان نیروهای امنیتی و این گروه دهشت افگن از ساعت سه و نیم جمعه شب آغاز شد، که سرانجام قوماندان عبدل و پسرش کشته شدند و دو تن به ظن همکاری با مخالفین دستگیر شده اند.

او میگوید: بر اساس راپورهای کشفی دو تن دیگر از مخالفان مسلح نیز کشته شده اند که اجساد شان بدست نیروهای امنیتی نیفتاده است.

به گفته ی قوماندان امنیه هرات: در این نبرد رو در رو یک تن از ساتنمنان پولیس جان باخت و چهار تن دیگر زخم برداشتند.

وی : عامل بزرگ ناامنی های اخیر را انتقام جویی پاکستان از نیروهای امنیتی افغان میداند چون به باور او در این اواخر همه سیاست های پاکستان در افغانستان به شکست مواجه شده است.

این درحالیست که دو شب پیش نیز در حمله ای که طالبان بالای یکی از پوسته های امنیتی پولیس در ولسوالی پشتون زرغون هرات کردند با مقاومت شدید نیرو های امنیتی روبرو شدند که به گفته ی مقام ها: سرانجام با بجا گذاشته 5 کشته و 4 زخمی از مخالفان مسلح، طالبان مجبور به فرار از منطقه شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top