کشته شدن 16 طالب و بازداشت 10 تن به اتهام جرایم مختلف در هرات

پولیس هرات از کشته شدن 16 طالب و بازداشت ده تن به اتهام جرایم مختلف در این ولایت خبر میدهد.

?

?

جنرال مجید روزی قوماندان امنیه ولایت هرات امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت در جریان عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان در ولسوالیهای کشک کهنه, رباط سنگی و گلران هرات 16 تن از طالبان کشته و 6 تن دیگرشان مجروح گردیدند.

وی افزود در این عملیات که از اواخر هفته گذشته به مساعی مشترک نیروهای اردو, پولیس و کارمندان ریاست امنیت ملی راه اندازی شده بیشتر از 50 قریه از وجود طالبان پاکسازی شده است.

قوماندان امنیه هرات همچنان از بازداشت سه تن بنام های میراحمد، یونس و نصیراحمد باشندگان محل بلوچ های ولسوالی غوریان خبر داد.

بنا به اظهارات وی این افراد با چهار میل کلاشینکوف، یک میل تفنگچه میکاورف، یک قبضه بم افگن، سه قبضه بم دستی، یک قاب دوربین، 316 فیر مرمی پیکا و کلاشینکوف، 20 عدد شاژور سلاح، 7 بوجی تابلیت ترامادول،  شش بوجی مواد کیمیاوی نوع سوداکاستیک، 660 لیتر فدرین تصفیه نشده و یک مقدار تیزاب و مواد کیمیاوی دیگر دستگیر شدند.

آقای روزی در این نشست خبری همچنین گفت چهار تن از باشنده گان هرات که پدر و پسر میباشند به اتهام کتمان حقیقت و اطلاع کذب دستگیر شدند.

وی افزود این افراد هفت سال پیش به دلیل خصومتی که با دامادشان داشتند ادعا نمودند که دامادشان خانم خود را به قتل رسانده و سپس او را سوختانده است و این ادعای شان منجر شد تا دامادشان بیگناه روانه زندان شود و هفت سال زندگی اش را در زندان سپری کند در حالیکه خانم وی زنده بوده و با توسل به زور به کشور ایران منتقل شده بود .

در همین حال فرد آزاد از دولت میخواهد تا خسر و پسرانش را به اتهام کتمان حقیقت و اطلاع کذب مجازات نماید.

مقامهای امنیتی در هرات میگویند با راه اندازی عملیاتهای تلاشی و تصفیه منازل مشکوک در شهر هرات آمار جرایم جنایی در سطح شهر کاهش قابل ملاحضه ای داشته است.

گزارش: شعیب تنها شکران

ادیت: پدرام قاضی زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top