کشته وزخمی شدن ده تن در نتیجه ی درگیری مسلحانه در ولایت غور

درنتیجه ی یک درگیری مسلحانه ذات البینی درغور، بشمول فرزند معاون پیشین شورای ولایتی غور 5 تن به قتل رسیده اند.

مقامهای امنیتی درغور میگویند: عبدالقدیر بصیر معاون پیشین شورای ولایتی غور، شام روز گذشته درمنطقه ی “غوک و کمینج” در مربوطات ولسوالی شهرک آن ولایت در یک کمین افراد مسلح غیرمسئول روبرو شده است، که درگیری میان طرف آغاز گردید.

عبدالهی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید: درنتیجه این درگیری ذات البینی عبدالوکیل فرزند معاون پیشین شورای ولایتی غور همراه با 5 تن دیگر کشته شده است.

درهمین حال یک منبع که خواست نامی ازوی نبریم گفت: این درگیری ده کشته وزخمی ازهردوطرف بجا گذاشته است.

از سوی هم سخنگوی والی غور گفت: اختلافات شخصی میان این دو گروه درگیر ازمدت ها قبل وجود داشته است، تا اینکه روزگذشته میان آنها درگیری صورت گرفته است.

سخنگوی والی غور میگوید: با اینکه دولت از یکسال بدینوس تلاش کرده است تا این اختلافات را ازمیان بردارد ولی با آنهم افراد ملاسلیمان، یکتن از قوماندانان مقتول غیر مسئول که معاون پیشین شورای ولایتی غور متهم به قتل آن میباشد، دریک کمین با افراد این عضو پیشین شورای ولایتی درگیر شده اند.

ولایت غور ازجمله ولایاتی به شمار میرود که افراد مسلح غیر مسئول در آن حضورگسترده ی دارند، حتی گفته میشود که حضور این افراد چندین برابر نیروهای امنیتی مجود در آن ولایت میباشد.

به باوری برخی ها طی سالها گذشته دولت موفق به ازبین بردن و خلع سلاح افراد مسلح در ولایت غور، کمتر کار انجام داده نتوانسته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top