کشته وزخمی شدن هفت تبعه ی افغان توسط نیروهای مرزی کشور ایران

نیروهای مرزی کشور ایران هفت تن از باشنده گان ولسوالی کهسان ولایت هرات را هدف فیر مرمی قرار داده که در نتیجه سه تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. کشور ایران اجساد سه تن را روزگذشته به مقامهای افغان درولایت هرات تحویل داده است. درهمین حال مقامهای محلی درولایت هرات ازمسئولان قنسولگری ایران درهرات خواسته اند تا درحفظ جان شهروندان افغان بی توجهی نکنند.

مقام های محلی هرات ضمن تایید این خبر میگویند: این افراد قصد داشتند چند روز قبل به صورت قاچاقی وارد کشور ایران شوند، که از سوی نیروهای سرحدی ایران هدف قرار گرفتند.fff

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: در این حادثه سه تن از افغان ها کشته و چهارتن دیگرشان زخمی شدند.

گفته می شود: اجساد افراد کشته شده روزگذشته به هرات منتقل و به اقارب شان تسلیم داده شده است.

درهمین حال مقامات محلی درولایت هرات ازمسئولان قنسولگری ایران درهرات خواسته اند تا درحفظ جان شهروندان افغان بی توجهی نکنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات میگوید: با وصف اینکه چندین بار اداره محلی هرات از مسوولان کنسولگری کشور ایران و نیروهای مرزی آن کشور خواسته تا در راستای حفظ جان اتباع افغان احتیاط نمایند اما تاكنون این روند ادامه دارد.

با این حال محمود افخمی رشیدی سرکنسول کشور ایران در هرات ضمن تایید این خبر میگوید: نیروهای مرزی افغانستان باید جلو رفت و آمد افغان هایی که قصد دارند به صورت قاچاقی وارد کشور ایران شوند، را بگيرند تا در آینده از بروز این گونه حوادث جلوگیری گردد.

وی میگوید: نیروهای سرحدی ایران یک گروهی تجاوز گر به خاک ایران را مورد تیرباران قرار داده اند.

ایران، از کشورهایست که بیشترین مهاجرين افغان را در خود جای داده است. گفته می شود بیش از دو میلیون مهاجر افغان در اين كشور بسر می برند که اقامت حدود یک میلیون از آنها، رسمی نشده است.

ادامه نا امنی ها در افغانستان و کمبود فرصت های شغلی در این کشور، باعث شده تا شمار زیادی از افغانها دوباره راهی ایران و پاکستان شوند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top