کشته وزخمی شدن ۵ قاچاقبر و کشف و ضبط بیش از یک هزار کیلوگرام مواد مخدر

در زد و خورد نیروهای امنیتی با قاچاقچیان مواد مخدر در ولسوالی کوهسان هرات، بیش از یک هزار کیلوگرام مواد مخدر به دست آوردند. دو قاچاقچی کشته و سه تن دیگرشان در این نبرد زخمی شدند. در این ولسوالی همرز با کشور ایران، رفت و آمد قاچاقچیان گپ تازه ای نیست. از سوی دیگر، مسوول کمیته امنیتی شورای ولایتی میگوید: مبارزه با قاچاقچیان که پشتیبانانی در مرکز و حتی بیرون از کشور دارند، دشوار است.

در ولسوالی‌های مرزی رفت و آمد قاچاقچیان مواد مخدر چیز تازه‌ای نیست، ولی درگیری و پیش‌گیری از گشت و گذار آنان، تازگی دارد.2

شنبه شب، نیروهای امنیتی در میان مناطق لوای کهنه و شبش ولسوالی کوهسان، با قاچاقچیان مواد مخدر درگیر شدند و گفته می‌شود بیش از یک‌هزار کیلوگرام مواد مخدر را به دست آوردند و در این درگیری، دو قاچاقچی کشته و سه تن دیگرشان زخمی شدند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید: قاچاقچیان با چهار عراده موتر سواری می‌خواستند این مقدار مواد مخدر را انتقال دهند ولی برای برآوردن امنیت در این ولسوالی پر ترافیک قاچاق‌چیان مواد مخدر، تاکنون سه عملیات راه اندازی شده است.

او گفت: برای بهبود اوضاع امنیتی مناطق مرزی، هنوز هم برنامه‌هایی روی دست است.

از سوی دیگر از دید برخی نمایندگان شورای ولایتی هرات، مبارزه با قاچاق‌چیان مواد مخدر چندان ساده نیست.

محمدمهدی حدید مسوول کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات به این باور است که ریشه‌ی قاچاقچیان در مرکز و حتا بیرون از کشور است و بیشتر عملیات هراس ‌افگنانه از پول همین مواد مخدر راه اندازی می‌شود.

همواره در مناطق مرزی به ویژه مرز با همسایه غربی، تنش میان نیروهای امنیتی و قاچاقچیان مواد مخدر وجود داشته است، ولی از دید بسیاری، دولت نتوانسته به درستی از رفت و آمد قاچاقچیان در این مرز پیش‌گیری کند.

موضوعی که مقام‌ های ایرانی هم درگذشته بارها از آن سخن گفته اند و خواستار مبارزه‌ی جدی نیروهای افغان با قاچاقچیان مواد مخدر شدند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top