کشته وزخمی شدن 29 تن از طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت بادغیس

29 طالب مسلح و پولیس مرزی درولسوالی بالا مرغاب بادغیس کشته و زخمی شده اند. مسئوولان محلی در ولایت بادغیس که در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت میکردند، از کشته و زخمی شدن 29 تن از افراد طالبان مسلح و ماموران مرزی در ولسوالی بالامرغاب خبر میدهند.

قمرالدین شکیب معاون والی ولایت بادغیس میگوید: افراد وابسته به گروه طالبان مسلح از چند روز قبل بدین طرف بالای پوسته های پولیس مرزی مستقر در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب حمله نموده که در نتیجه هفت طالب مسلح و دو سرباز پولیس مرزی کشته شدند.1

آقای شکیب گفت: درگیری میان افراد طالبان مسلح مهاجم، نیروهای پولیس مرزی مستقر در مورچاق و نیروهای اردوی ملی در حال حاضر خاتمه یافته است.

وی اضافه نمودکه؛ در این درگیری شماری از نیروهای کوماندو جهت سرکوب شورشیان طالبان مسلح مهاجم به منطقه اعزام شدند و نیروهای پولیس مرزی از سوی طیارات اردوی ملی پشتبانی هوایی شده اند.

معاون والی بادغیس میگوید: که در این رویداد 18 تن از افراد طالبان و دو سرباز پولیس های مرزی نیز زخمی شده اند.

در همین حال جنرال جمعه عدیل قوماندان پولیس زون 705 مرزی در زون غرب میگوید: نیروهای پولیس مرزی در حال حاضر منطقه را تامین امنیت نموده و طالبان مسلح از ساحه فرار نموده اند.

وی: از آماده گی های لازم جهت دفع حملات طالبان مسلح خبر داده و اضافه نمود، که نیروهای پولیس مرزی به کمک سایر نیروهای امنیتی هیچ مشکلی در منطقه ندارند.

در همین مسوولان اردوی ملی در زون غرب از نابود کردن طالبان مسلح در ولایت بادغیس خبر داده و اضافه می نمایند، که در حال حاضر آنان توان رویاروی با طالبان مسلح را دارند.

طالبان مسلح تا اکنون در ارتباط به ادعای مسوولان محلی در بادغیس ابراز نظری ننموده اند.

گفته میشود که منطقه مورچاق در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب مرکز ولسوالی بالامرغاب موقعیت داشته که از سوی قطعات کندک پنجم پولیس مرزی مستقر در بادغیس تامین امنیت میشود.

براساس گزارش ها این دومین حمله افراد طالبان مسلح طی یک ماه گذشته بر مواضع ماموران پولیس مرزی مستقر در منطقه مورچاق ولسوالی بالامرغاب میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top