کشته وز خمی شدن 22 طالب در جریان حمله ی گروهی بالای یک پوسته ی امنیتی در شیندند

در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی شیندند هرات، دوازده طالب مسلح کشته شدند و هشت تن دیگر زخم برداشتند. مسئوولان محلی در هرات می گویند: این درگیری پس از آن رخ داد که ده ها تن از افراد طالبان یک پاسگاه ارتش ملی را در منطقه­ ای  سنوغان شیندند آماج قرار دادند. در این درگیری ها سه تن از نیروهای امنیتی هم زخم برداشته اند.

شیندند بازهم گواه درگیری­های خونین حمله­ای گسترده طالبان بر یک پوسته ی نیروهای اردوی ملی در این ولسوالی، یک بار دیگر سکوت شیندند را شکست.

در جریان دو ماه اخیر وضعیت این ولسوالی استراتیژیک تقریبن آرام بود، اما گویا طالبان یک بار دیگر برای برهم زدن امنیت شیندند دست به کار شده­اند.

مسئوولان محلی در هرات می­گویند: در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی وطالبان مسلح در منطقه­ای سنوغان شیندند، دوازده طالب مسلح کشته شدند و ده تن دیگر زخم برداشته­اند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می­گوید: طالبان شام روز شنبه بر یک پوسته ی اردوی ملی حمله کردند که این درگیری تا نیمه­های شب گذشته ادامه داشت اما سرانجام طالبان شکست خوردند.

درهمین حال مسئوولان در شورای ولایتی هرات می­گویند: طالبان یک بار دیگر در ولسوالی شیندند تجدید قوا کرده­اند و قصد حمله به پوسته های نیروهای امنیتی و تاسیسات دولتی را دارند.

داکتر محمد مهدی حدید مسئوول کمیته ی امنیتی شورای ولایتی هرات می­گوید: نیروهای امنیتی افغان هم تجهیز شده و این بار هم طالبان شکست خواهند خورد.

شیندند از ولسوالی­های مهم هرات در سال­های اخیر شاهد درگیری­های خونین میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح بوده است.

طالبان در بسیاری از مناطق این ولسوالی حضور و فعالیت­های گسترده دارند.

باهمه­ی این­ها، مسئوولان محلی در هرات می­گویند: طالبان در این ولایت در یک سال اخیر به شدت سرکوب شدند.

به گفته ی سخنگوی والی هرات: در این مدت در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی وطالبان مسلح، بیش از 300 طالب مسلح کشته شدند و 200 تن دیگر زخم برداشتند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top