کمک نقدی به یک عسکر پولیس ملی که بینایی اش را در جنگ با طالبان از دست داده است

به یک عسکر پولیس ملی که چندی قبل بر اثر انفجار ماین کنارجاده ای در ولایت فراه بینایی اش را از دست داده بود امروز از سوی دو تن از وکلای مردم هرات در پارلمان کمک نقدی شد. رحیم الله نور دو چشم خودرا فدای وطن و مردمش کرده است، او سرباز پولیس ملی بود و در یک انفجار در ولسوالی پشت رود ولایت فراه، یک چشم خودرا از دست داد و چشم دیگرش نیز به شدت آسیب دیده است.کمک خوشک  ومجیدی ۱

رحیم الله باشنده ولایت فراه است و در سال 1392 در جریان انجام وظیفه در ولسوالی پشت رود ولایت فراه بر اثر انفجار ماین ریموت کنترل طالبان، بینایی چشمانش را از دست داد.

این سرباز پولیس می گوید: با اینکه چند بار به هزینه شخصی خود برای تداوی چشم­هایش به خارج از کشور رفته اما به دلیل مشکلات اقتصادی، نتوانست تداوی اش را ادامه دهد.

وی افزود: همچنان وزارت امور داخله بعد از وقوع این حادثه یکصد هزار افغانی برایش کمک نمود که این مبلغ تنها مصرف معاینات چشمانش گردید، که برای مدت کوتاهی یک چشم او بینایی خودرا بازیافته بود، اما به دلیل مشکل اقتصادی و دنباله ندادن تداوی چشمان اش، یک سال ونیم می­شود که کاملن بینایی خودرا از دست داده است.

اکنون احمد فرهاد مجیدی و محمد رضا خوشک دوتن از نماینده گان مردم درپارلمان کشور، مبلغ 4 هزار دالر آمریکایی را جهت تداوی برای این عسکر پولیس ملی اهدا کردند.

رحیم الله میگوید: با بدست آوردن مبلغ اهدا شده میتواند در کشور هندوستان به عملیات چشمانش بپردازد و در صورت صحتمند شدنش مجددا در صفوف پولیس ملی انجام وظیفه خواهد نمود.

چند روز قبل نیز یکتن از عساکر اردوی ملی که در جریان حمله طالبان قطع نخاع و فلج گردیده بود از سوی معاون اول ریاست جمهوری مورد کمک نقدی قرار گرفت.

این در حالیست که تا کنون چندین بار عساکر اردو و پولیس ملی در کشور که در جریان انجام وظیفه دچار مجروحیت گردیده اند از بی توجه ای دولت به وضعیت صحی شان انتقاد کرده و از پیامدهای زندگی شان اظهار نگرانی نموده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top