کمک های حمایوی اداره ی زراعت برای ۲۰۰ تن از زنان زراعت پیشه در هرات

برای بیش از 200 تن از زنان زراعت کار که پیشه مرغداری دارند، از سوی بخش کار دی اف اداره زراعت ولایت هرات کمک های حمایوی صورت گرفت. مسئولان اداره ی زراعت ولایت هرات میگویند: درحال حاضر بیش از 120 فارم مرغداری درهرات وجود دارد، که آنان تلاش دارند تا این حرفه را به خودکفایی برسانند.

مسئولان اداره زراعت ولایت هرات میگویند: پروگرام توسعه مرغداری را با حمایت امکانات و مواد خوراکی بزودی رشد خواهند داد.کرووخ 311

رئیس اداره ولایت هرات میگوید: در حال حاضر تولیدات چوچه، گوشت و تخم مرغ در هرات رشد چشم گیری داشته است و در آینده نیز این روند افزایش بیشتری خواهد داشت.

فقیر احمد بیانگر رئیس اداره ولایت هرات میگوید: اگر از ورود تخم و گوشت مرغ از خارج کشور به داخل هرات جلوگیری گردد، هم اکنون فارمهای مرغداری توانایی آنرا دارند تا این نیاز مندی را را برطرف بسازند.

از سوی هم حامد خسروی مسئول برنامه ی کار دی اف وزارت زراعت در ولایت هرات میگوید: هدف از کمک به رشد مرغد داری خانم ها، توانمندی و رشد اقتصادی زنانی است که به شغل مرغداری مشغول هستند.

وی افزود: زنانی که در حال حاضر در ولسوالی های کرخ و انجیل هرات مشغول مرغداری هستند، ابتدا بصورت حرفه ی آموزش های مرغداری، پرورش و چوچه گیری را فرا گرفته اند.

به گفته ی او: دراین برنامه 30 درصد کار که ساخت جای و مرغانچه میباشد، بدوش خانم های زراعت پیشه میباشد و 70 درصد حمایت آن عبارت از وسایل، مواد خوراکی، واکسین و چوچه ی مرغ میباشد، از سوی برنامه ی کار دی اف وزارت زراعت کشور صورت میگیرد.

در همین حال شماری از خانم های که از این کمک ها مستفید شده اند، ابراز امید واری میکنند، تا درآینده بتوانند از این طریق امرار معاش نموده و وضعیت اقتصادی شان بهبود یابد.

در همین حال شماری از باشنده گان ولسوالی کرخ میگویند: این کمک ها برای حمایت از رشد زراعت زنان بسنده نبوده، دولت باید در دیگر عرصه ها نیز در قسمت کار و توانمندی خانم ها تلاش نماید، تا زمینه درآمد اقتصادی شان فراهم گردد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top