کمیته ملی دادخواهان: اداره های معارف و زراعت هرات با چالش های جدی مواجه است

در بخش های معارف و زراعت در هرات هنوزهم چالشهای زیادی وجود دارد. کمیته ملی دادخواهان به همکاری نهادهای مدنی، تحقیقی از این اداره ها داشته و نتایج به دست آمده را با مسوولان محلی در هرات در میان گذاشتند. مسوولان کمیته ملی دادخواهان کشور میگویند: نبود آموزگاران مسلکی، کمبود تشکیلات و فساد اداری از مشکلات عمده اداره معارف هرات به شمار میرود. در اداره زراعت و آبیاری هم، نبود سردخانه ها، عدم حمایت از دهقانان و نبود تخم های اصلاح شده از چالش های عمده شمرده میشود.

کمیته ملی دادخواهان کشور برای دومین بار در هرات وضعیت دو اداره دولتی را بررسی کرده و مشکلات این اداره ها را با مسوولان محلی این ولایت در میان گذاشت.Picture 01

مسئوولان این کمیته که در سه بخش معارف، زراعت و مصوونیت غذایی داد خواهی میکند، میگویند: هنوزهم در اداره¬های معارف و زراعت هرات چالش های زیادی وجود دارد.

غلام فاروق راسب مسئوول موسسه آموزش و تحقیق برای صلح درهرات میگوید: از جمله، کمبود تشکلات، نبود آموزگاران مسکلی در ولسوالی ها و فساد اداری از چالشهای عمده در اداره معارف هرات شمرده میشود.

به گفته ی او: در اداره زراعت وآبیاری هم، نبود سردخانه ها، عدم حمایت دولت از دهقانان و نبود بازار فروش محصولات زراعتی، از مشکلات اساسی این اداره خوانده میشود.

کمیته ملی دادخواهان که در ولایات هرات، ننگرهار و تخار فعالیت دارد، با همکاری نهادهای مدنی در هرات از وضعیت اداره های معارف و  زراعت  تحقیق کرده و نتایج به دست آمده را با مسئوولان این اداره ها در میان گذاشت.

براساس بررسی های این نهادها، نبود مصئوونیت غذایی در هرات نیز نگران کننده است و دولت باید در این راستا توجه جدی داشته باشد.

ازدید شماری از اشتراک کننده گان این برنامه، واردات مواد غذایی بی کیفیت و تاریخ گذشته به کشور از دغدغه های عمده خوانده میشود.

در همین حال مسئوولان محلی در هرات میگویند: این دادخواهی برای مطرح ساختن در شماری از اداره ها کمک می کند و بر حل مشکلات موجود در این اداره ها تاکید می ورزند.

مسئوولان کمیته ملی دادخواهان کشور تاکید می روزند که برای بهبود وضعیت اداره های دولتی در هرات دست به تحقیق و بررسی میزنند.

اما دیده شود که این تلاشها برای بهتر شدن وضعیت حکومت داری در این ولایت چقدر موثر خواهد بود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top