گردهمایی اعتراضی شهروندان هرات

شماری از شهروندان هرات صبح‌امروز در یک گردهمایی اعتراضی در مقابل دروازه‌ای مقام ولایت، خواهان بررسی دوسیه‌های عاملان رویدادهای هراس‌افگنی در داخل مساجد شده اند.

امنیت، عدالت و برابری شعارهای است که شهروندان هرات خواهان توجه جدی حکومت در این موارد شده اند.

آنان می‌گویند هراس‌افگنان با خیال راحت داخل مساجد شده و بر نمازگزاران شلیک می‌کنند و حکومت تا اکنون نتوانسته عاملان یکی از این قضایان را بازداشت کند.

اعتراض کننده‌ها از حکومت می‌خواهند تا دوسیه‌های هراس‌افگنان که اکنون در چنگال قانون هستند به جدیت بررسی نموده و اشد مجازات را بالای‌شان اجرا کند.

این شمار از باشنده‌گان هرات تاکید دارند که حکومت باید در آینده امنیت کامل شهروندان در زمان اجرای مراسم مذهبی‌شان تامین نماید.

آنان می‌گویند اگر حکومت توانایی تامین امینت برگزار کننده‌گان روز عاشورا ندارد به باشنده‌های هرات اجازه حمل سلاح را بدهد.

در همین‌حال مسوولان امینتی در هرات می‌گویند که آماده‌گی‌ها بخاطر تامین امنیت مراسم ماه محرم در ولایت هرات بگونه ویژه‌ گرفته شده است.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پولیس هرات گفت نیروهای امنیتی توانایی دفع حملات هراس‌افگنان را دارند و حالا بیشتر از پیش در کار خود جدیت دارند.

این نخستین باری نیست که سر صدای‌های شهروندان هرات به‌خاطر بررسی نشدن دوسیه‌های عاملان رویدادهای هراس‌افگنی بالا می‌گیرد.

گزارش: نذیر ایوبی

ویرایش: پدرام قاضی‌زاده

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top