گردهمایی های علما و فعالین مدنی هرات به حمایت از پروسه صلح و آتش بس در کشور

شماری از علمای حوزه غرب افغانستان امروز در یک گردهمایی حمایت شان را از پروسه صلح و روند مذاکرات اعلام داشته و بر آتش بس میان جناح های درگیر تاکید نمودند.

این علما که در مسجد جامع پارک هرات تجمع نموده بودند، حملات انتحاری و انفجاری را در کشور حرام عنوان کرده و بر عاملین آن نفرین فرستادند.

سید محمد شیرزادی رئیس اداره حج و اوقاف هرات میگوید طالبان نباید فریب بیگانگان را بخورند بلکه باید در آبادانی کشورشان سهم بگیرند.

وی افزود فشارهای بین المللی نیز باعث شد تا علمای پاکستانی نیز حمایت شان را از پروسه صلح افغانستان اعلام بدارند.

همچنان آقای شیرزادی تاکید نمود که حملات انتحاری و انفجاری از دیدگاه اسلام حرام است و جایگاه عاملین آن دوزخ است.

در همین حال شماری از علمای اشتراک کننده در این گردهمایی از طالبان خواستند تا در پروسه آتش بس به منافع ملی کشور سنجیده نه منافع شخصی شان.

آنها صلح را یگانه راه بیرون رفت از بحران کنونی اعلام داشته و از طالبان خواستند تا دست از برادرکشی بردارند.

در ختم این گردهمایی علما با خوانش یک قطع نامه 5 ماده ای از جناح های درگیر جنگ افغانستان خواستند تا آتش بس نمایند.

از طرف دیگر فعالین جامعه مدنی ولایت هرات نیز در یک نشست مشابه حمایت خود را از پروسه مذاکرات صلح اعلام داشته و از کشورهای دخالت کننده در امور افغانستان خواستند تا آتش جنگ را در افغانستان بیشتر از این شعله ور نسازند.

آنها راه بیرون رفت از جنگ افغانستان را در اتحاد افغانها عنوان کرده و میگویند ادامه جنگ در افغانستان به نفع کشورهای منطقه خواهد بود.

در جریان سال جاری این چهارمین باریست که علما و فعالین مدنی در ولایت هرات طی گردهمایی های مختلف حملات انتحاری و انفجاری در کشور را حرام عنوان کرده و بر پروسه آتش بس در مذاکرات صلح تاکید می نمایند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top