گرمیداشت از روز جهانی یوگا در قنسلگری هندوستان در هرات

از روز جهانی یوگا امروز با اجرای حرکت های ورزش یوگا از سوی قنسولگری کشور هندوستان در ولایت هرات گرامیداشت به عمل آمد. سرکنسول کشور هندوستان در هرات میگوید: آنان آماده هستند بمنظور تقویت این رشته ورزشی اداره ورزشی این ولایت را همکاری نمایند. در همین حال مسول اداره ورزش هرات میگوید: تا هنوز رشته ورزشی یوگا در افغانستان فدراسیون ندارد وتلاش ها بمنظور رسمی سازی این ورزش در کشور جریان دارد.

21 جون ازجانب دفتر سازمان ملل به عنوان روز گرامیداشت از ورزش یوگا نام گذاری شده است. Picture2

برای نخستین بار امروز منسوبین قنسولگری کشور هندوستان در ولایت هرات با اجرای حرکات نمایشی یوگا، از این روز تجلیل نمودند.

سرکنسول کشورهندوستان درهرات میگوید: این ورزش بشمول هندوستان در172 کشورجهان مروج است و آنان آماده هستند تا بمنظور تقویت ورزش یوگا در هرات، مسولان ورزشی این ولایت را همکاری نمایند.

“یوگا یکی از ورزش های پرطرفدار جهانی است که امسال برای نخستین بار از روز جهانی یوگا در ولایت هرات گرامیداشت کردیم ما وعده میدهیم که در قسمت تقویت این ورزش در هرات هر گونه همکاری را با اداره ورزشی این ولایت انجام خواهیم داد.”

با این حال عبدالقیوم جامی مسئوول اداره تربیت بدنی هرات میگوید: هرچند علاقمندان این رشته ورزشی در هرات زیاد اند، اما تا هنوز رشته ورزشی یوگا در افغانستان فدراسیون ندارد وتلاش ها بمنظور رسمی سازی این ورزش در کشور جریان دارد.

یوگا یکی از ورزش های قدیمی وپرطرفدار جهان بشمار میرود، که در چند سال اخیر در شماری از کشور ها از این ورزش در توصیه های پزشکی نیز دستور داده شده است.

آگاهان امور صحی میگویند: اجرای روزمره حرکات نرمشی یوگا باعث جلوگیری از بیماری های مختلف میشود.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top