گشایش بانک غذائی در هرات

نخستین بانک غذایی به نیازمندان برای مقابله با ویروس کرونا به همکاری سکتور خصوصی در هرات ایجاد شد.

جمع آوری کمک و توزیع آن به افراد نیازمند در روزهای قرنطینه، هدف ایجاد این بانک است و مسوولان محلی همچنان از تلاش‌ها برای دریافت کمک‌های بیشتر نهادهای بین المللی خبر می‌دهند.

درهمین حال، شماری از نمایندگان مردم هرات بر شفافیت در توزیع کمک به نیازمندان از طریق این بانک غذایی تأکید دارند.

درپی طولانی شدن روند منع گشت و گذار در هرات، سکتور خصوصی به همکاری اداره‌ی محلی، نخستین بانک غذایی را به هدف کمک به نیازمندان دراین ولایت ایجاد کردند.

محمد یونس قاضی زاده رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری های هرات میگوید: قرار است، از این پس نهادهای مدد رسان، کمک‌های‌شان را از طریق این بانک به نیازمندان توزیع نمایند.

سید عبدالوحید قتالی والی هرات اما این کمک‌ها را برای مردم این ولایت بستده نمی‌داند و تأکید می‌کند که دولت درتلاش دریافت کمک‌های بیشتر از سوی نهادهای بین‌المللی است.

درهمین حال، کامران علیزائی رئیس شورای ولایتی هرات هم برای توزیع عادلانه و شفاف این کمک‎ها به نیازمندان تاکید دارد.

همزمان با افزایش تهدیدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا در هرات، روند حمایت نهادهای مختلف در هرات از نخستین روزهای شیوع این ویروس آغاز شد.

روزگذشته نیز در گوشه‌ی دیگر از شهر هرات، شماری از جوانان به مناسبت فراه رسیدن ۲۵ حمل ( روز هرات ) با اهدای شاخه‌های گل از تلاش و زحمت چپن سپیدان در راستای مبارزه با کووید ۱۹ قدردانی کردند.

ولایت هرات تااکنون بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در کشور دارد و در این ولایت قرنطینه عمومی اعلام شده، اما آنچه که ظاهرا مردم را واداشته تا به قیود گشت و گذار توجه نکنند، فقر و تنگدستی می‌باشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top