گشایش دفتر خدمات حقوقی تجارت “قائد” درهرات

نخستین مرکز خدمات ومشاوره حقوقی برای تجار در ولایت هرات (مرکز خدمات حقوقی قائد) با حضورمسولان ادارات عدلی وقضایی وشماری از مسولان نهاد های تجارتی هرات گشایش یافت.

درمراسم افتتاح این دفتر که رئیس محکمه شهری، رئیس عدلیه ، رئیس قضایای دولت، شماری از اعضای شورای ولایتی وتجار حضور داشتند، سخنرانان نبود مراکز خدمات حقوقی درعرصه تجارت را یکی ازعوامل افزایش مشکلات تجاری بین شرکا وشرکت های تجارتی درهرات عنوان کردند.20150113_142517

آنان ایجاد این مرکزخدمات حقوقی را درحل مشکلات حقوقی درعرصه تجارت درهرات بااهمیت دانسته وخواستار گسترش فعالیت های این مراکز هستند.

عبدالقیم قائد مسول این مرکز خدمات حقوقی میگوید: این مرکز با ابتکار شماری بانوان وآقایان وکیل مدافع در هرات آغاز به فعالیت نموده وپس از این برعلاوه مشاوره حقوقی در بخش های جزائی، مدنی وفامیلی بیشتر تمرکز شان درعرصه تجارت وتاجران ولایت هرات خواهد بود.

او گفت: این طرح براساس نیازمندی وافزایش مشکلات حقوقی در میان شماری از شرکت های تجارتی در ولایت هرات عملی گردیده است.

از سوی دیگر سید احمد رحمانی رئیس عدلیه هرات میگوید: افزایش نهادهای مشوره دهی در راستای عرضه خدمات حقوقی برای مردم باعث رضایت شهروندان ومسولان گردیده واز این ناحیه هیچ مشکلی در ولایت هرات وجود ندارد.

وی افزود: هرچند درطی سالهای اخیر نهاد های زیادی در راستای مشاروه دهی حقوقی دربخش های جزایی، املاک وفامیلی ایجاد گردیده، اما فعالیت این مرکز درراستای تجارت وشرکت های تجارتی را یک نیاز مبرم خواند.

همچنان رفیع نادری مسول انجمن وکلای مدافع هرات وشماری از وکیل مدافعان نیز از ایجاد مرکز خدمات حقوقی قائد استقبال نموده وآغاز فعالیت این مرکز را در نهادینه شدن عدالت وکاهش مشکلات حقوقی در میان مردم وشرکت های تجارتی تاثیر گذار میدانند.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه صرفان، اتحادیه مواد نفتی وبرخی از اتحادیه های صنفی دیگر در هرات نیز گشایش این مرکز را درحل مشکلات حقوقی ومشاره دهی در این زمینه ها مفید دانسته و وعده همکار بامسولان این مرکز دادند.

حاجی بهاو الدین رئیس اتحادیه صرفان هرات وعبدالواحد سکندر یار در صحبت هایشان تاکید نمودند که پیش از این بدلیل نبود همچو مراکز آنان مشلات زیادی مواجه شده بودند که اکنون با آغاز به فعالیت این مرکز امیدوارند در زمینه شفافیت مسایل حقوقی وشرکای کاری در عرصه کاری آنان مشوره های را در یافت خواهند کرد.

گفته میشود: در حال حاضر ده ها مراکز خدمات حقوقی ومشاروه دهی در بخش های جزایی، املاک وفامیلی وجود دارد که این مرکز نخستین دفتر در عرصه تجارت ومشاوره های حقوقی در زمینه تجارتی در ولایت هرات خواهد بود.

براساس آمارها در حال حاضر بیشتر از دو هزار تن که حدود 300 تن انان زنان هستند بعنوان وکیل مدافع درسطح کشور فعالیت دارند، که از این مجموع بالاتر از 300 تن آنان تنها در ولایت هرات در این راستا مصروف کارمیباشند.

به باور مسولان نهادهای عدلی افزایش مراکز خدمات حقوقی ووکلای مدافع در کشور به ویژه در ولایت هرات سبب کاهش مشکلات حقوقی در میان شهروندان وجلوگیری از تلف شدن حقوق مردم شده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top