گشایش مرکز ارتباط تجارت آنلاین هرات با کشورهای خارجی

مسئولان اتاق وتجارت ولایت هرات از گشایش مرکزاطلاعاتی به منظور روابط مستقیم تجار این ولایت با کشورهای خارجی خبرمیدهند. آنان میگویند: با گشایش این مرکز روابط تجاری افغان‏ها با کشورهای هند، ترکیه، قزاقستان، آمریکا و امارات متحده عربی بیشتر میشود. گفته میشود این مرکز اطلاعات با پشتیبانی وزارت تجارت آمریکا در مرکز وچند ولایت کلید دیگر کشورنیزراه اندازی گردیده است.

مرکز روابط تجارتی در ولایت هرات به منظور دسترسی تجار و سرمایه گذاران به معلومات معتبر تجارتی ، ایجاد ارتباطات تجارتی میان افغانستان و امریکا ومعرفی تجارب موفقیت آمیز تجارتی ازسوی اتاق تجارت و صنایع ولایت هرات و وزارت تجارت امریکا ایجاد گردیده است.مرکز ارتباط تجارت آنلاین

مسئولان اتاق تجارت و صنایع هرات میگویند: این مرکز مجهز به امکانات پیشرفته ارتباطی بوده ، که زمینه برگزاری برنامه های آموزشی وکارگاه ها ، برگزاری ملاقات ها و محافل برای تجار و برگزاری کنفرانس های تجارتی مستقیم و تلویزیونی را میان تجار درداخل افغانستان و امریکا فراهم مینماید.

سیروس علاف معاون اتاق تجارت هرات میگوید: درحال حاضر این مرکز درولایات کابل ، هرات ، بلخ ، قندهار فعالیت دارد و درآینده در نظر است ساحه فعالیت آن دردیگر ولایات کشور گسترش یابد.

وی افزود: با ایجاد این مرکز ارتباطات تاجران افغان به خارج ازکشور بیشتر برقراربوده و این روند باعث رشد وگسترش تجارات درافغانستان خواهد بود.

ازسوی دیگر: خلیل احمد یارمند مدیرعامل اتاق تجارت وصنایع هرات میگویند: ایجاد چنین سیستمی در مرکز و ولایات کشور، اطلاعات و آمارهایی را برای رسانه‎های ملی و بین‌المللی از طریق حضور خبرنگاران در این مرکز و از طریق وب‌سایت آن فراهم می‌کند.

وی افزود: بزودی ورکشاپ آموزشی را برای رسانه های حوزه غرب دراین مرکز دایرخواهند نمود.

درهمین حال گفته میشود: که این مرکز مجهز به سیستم پیشرفته ارتباطی بوده و زمینه برنامه‎های آموزشی، ملاقات، محافل و کنفرانس‌های تجاری مستقیم یا آنلاین را با شرکا و تجار داخلی و خارجی مهیا می‎سازد.

مسئولان اتاق تجارت هرات همچنان میگویند: با توجه به وضعیت نامطلوب امنیتی در نقاط مختلف افغانستان و وجود موانع بسیار برای سفر تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی به ولایات مختلف این مرکز زمینه ی را فراهم خواهد ساخت که تاجران ملی و بین‌المللی در یک فضای مطلوب به تبادل تجارب و گسترش تجارت بپردازند.

قابل ذکراست که این مرکز ارتباط آنلاین در چهار ولایت افغانستان از جمله «هرات»، «بلخ»، «قندهار» و «کابل» به منظور گسترش روابط تجار افغان و سرمایه‌گذاران با تجار چندین کشورخارجی ازجمله آمریکا گشایش یافته است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top