یک دختر جوان در ولایت غور از سوی طالبان سنگسار گردید

طالبان یک دختر جوان را در غور سنگسار نموده اند. خبرهای رسیده از ولایت غور حاکی ازآن است که این دختر جوان در قریه (آودک”آبدک”) در مربوطات شهرفیروزکوه از سوی طالبان سنگسارشده است.

عبدالهی خطیبی سخنگوی والی غور میگوید: طالبان يک خانم حدودآ21 ساله را به دليل داشتن روابط غیر مشروع سنگسار نموده اند.11

وی افزود: این خانم روزگذشته در قریه (آودک”آبدک”) که در مربوطات شهر فیروزکوه موقیعت دارد، توسط طالبان سنگسار شده است.

سخنگوی والی غور گفت: درمورد مرد جوانی که با این خانم رابطه داشته است روایتی مختلفی وجود دارد، یکی اینکه گفته میشود: وی توسط طالبان شلاق خورده و آزاد گردیده است و روایت دیگراین است که آن مرد موفق شده است تا از مناطق تحت کنترول طالبان فرار و بجای نامعلومی خودرا پنهان نماید.

به گفته ی خطیبی: درمناطقی که تحت سلطه ی طالبان است، هرازگاهی محاکم صحرایی برپا شده و رویدادهای انیچنینی اتفاق میفتد که این خود، مایه نگرانی دولت میباشد.

منبع که تا ظاهرآ بیشترازاین معلومات نداشت، گفت: تلاش ها برای بررسی بیشتر این موضوع جریان دارد.

فعالان مدنی و حقوقی بشری حوزه غرب با محکوم نمودن این رویداد، میگویند: هرگونه جرمي بايد براساس قوانين نافذه افغانستان مورد پيگرد قرار بگيرد.

از سوی هم شماری از نماینده گان مردم در پارلمان و شورای ولایتی غور: وقوع این رویداد را نگران کننده میخوانند و میگویند: که این ضعف دولت است، که درقلمرو حاکمیت  وقوانین نافذه افغانستان، هنوز هم محاکم صحرایی جریان دارد و متهمین بدون حکم محکمه ی باصلاحیت، به گونه های مختلف دراین محاکم، مجازات میشوند.

گروه طالبان تا به اکنون دراین مورد ابراز نظری نکرده اند.

بعد از حدود 14 سال جنگ نيروهاي افغان و بين المللي با طالبان، براي بسياري مردم افغانستان سنگسار و اعدام زنان توسط طالبان ياد آور دوران حکمروايي اين گروه از سال 1996 تا 2001 است.

همچنان گفته میشود: که در مناطقي که تحت کنترول دولت نيست، همچنين تعدادي از مردم به اتهام “جاسوسي” براي خارجي ها از سوي طالبان کشته مي شوند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top