یک عضور شورای ولایتی هرات به اتهام آدم ربایی وقتل از سوی محکمه ی ابتدایی محکم به اعدام شد

محکمه ابتدایی هرات پنج تن به شمول محمدعسکرانوری عضوشورای ولایتی این ولایت را به اتهام قضیه اختطاف منجر به قتل، به اعدام محکوم کرد. درجلسه علنی امروز هیات قضایی این محکمه دوسیه های هفت تن از متهمان قضیه اختطاف بررسی شد. دراین جلسه دو تن دیگر هرکدام به یکسال تا یازده سال حبس تنفیضی محکوم به مجازات شدند. اما این تصمیم هیات قضایی مورد اعتراض برخی وکلان مدافع قرار گرفت.

جلسه علنی دادگاه ابتدایی هرات دوسیه هفت تن از متهمان قضیه اختطاف منجر به قتل را بررسی کرد، که دراین جلسه هیات قضایی پس از شنیدن صورت دعوی سارنوال موظف و دلایل الزام وکیلان مدافع حکم خود را صادر نمود.

هیات قضایی محکمه ابتدایی این ولایت 5 تن را به اتهام قضیه اختطاف منجر به قتل به اعدام محکوم کرد.

در جلسه علنی امروز همچنان هیات قضایی یک عضو شورای ولایتی هرات را که به اتهام قضیه اختطاف منجر به قتل بازداشت شده بود نیز به اعدام محکوم کرد.

محمدشعیب ابراهیمی رئیس محکمه ابتدایی هرات دراین نشست دو تن دیگر  نیزهرکدام به یکسال تا یازده سال و یکماه حبس تنفیضی محکوم به مجازات شدند.

از سوی دیگر جلسه امروز هیات قضایی محکمه ابتدایی هرات، با اعتراض شماری از وکیلان مدافع روبروشد.

احمدنوید زیارتجاهی یکتن از وکلای مدافع حاضر در جلسه میگوید: هیات قضایی هیچگاه اعتراضات آنها را نشنیده و حکم خود را بدون دلایل الزام صادر کرده است.

آنگونه که هیات قضایی میگوید: این افراد متهم هستند که چهارماه پیش یک جوان را بنام محمدشاه ایماق که باشنده اصلی بادغیس است، از مرکز شهر هرات اختطاف نموده وبه ولسوالی کشک رباط سنگی انتقال دادند که پس از یکماه درقید، وی را به قتل رساندند.

اکنون اقارب مقتول از حکم محکمه راضی اند و محمدنادر برادر مقتول خواهان اجرایی شدن این حکم بوده و از محاکم ثلاثه میخواهد، تا مجرمین را به جزای اعمال شان برسانند.

در این جلسه قضایی همچنان قاضی دادگاه شماری از مسوولان امنیتی ومحلی ولسوالی کشک رباط سنگی و برخی مسئوولان ریاست تحقیقات جنایی قوماندانی زون 606 انصار را به دلیل غفلت دروظیفه تحت تعقیب عدلی دانسته است.

رئیس محکمه ابتدایی هرات همچنان گفت: حق استیناف خواهی متهمان محفوظ میباشد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top