تلفات سنگین طالبان و نیروهای دولتی درولایت غور

طالبان مسلح در ولایت غور 9 پولیس ملی و محلی را کشته و 30 تن دیگر از سربازان پولیس و مردم را اسیر کرده اند. مقام های محلی در این ولایت می گویند: بر علاوه این تلفات، 36 طالب مسلح که در میان آنان چندین قومندان نیز بودند، کشته شده اند.

سيد انور رحمتي والي غور می گوید: این درگیری خونین پس از واپس گیری منطقه ای سنگان ولسوالی پسابند غور، که یک منطقه ای استراتیژیک می باشد، صورت گرفته است.غور غوری

آقاي رحمتي گفت: “تصرف سنگان به دولت از اهميت ويژه ي برخوردار است، چون طالبان تمامي امكانات مالي شانرا در آن منطقه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر تامين ميكنند، بناً تلاش ما براي باز گرفتن سنگان ادامه دارد”.

والی غور افزود: در این نبرد شدید، 9 سرباز پولیس محلی و ملی کشته و 30 تن دیگر از سربازان و افراد ملکی که با دولت همکار بودند در اسارت طالبان قرار دارند.

به گفته والی غور: در این میان، 36 طالب مسلح نیز کشته شده اند.

منطقه سنگان ولسوالي پسابند يك هفته قبل به تصرف نيروهاي امنيتي در آمد بود، اما دوروز قبل طالبان مسلح از چندین نقطه بالاي اين منطقه حمله نموده و آنرا واپس بتصرف خود گرفته اند.

قاري يوسف احمدي سخنگوي گروه طالبان به رسانه ها گفته است: در اين درگيري به طالبان آسيب نرسيده و همچنان يك عراده رنجر نيز به دست آنان افتاده است.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top