اولین نمایشگاه کاریابی را امروز درهرات برگزار گردید

برای نخستین بار یک نمایشگاه کاریابی به منظور حل مشکل بیکاری  و جذب جوانان تحصیلکرده در بست های کمبود مراکز کاری درولایت هرات راه اندازی گردید. برگذار کننده گان این نمایشگاه میگویند: این برنامه به هدف رفع چالش بیکاری میان جوانان به مدت دو روز  راه اندازی شده است. ازسوی هم والی هرات از استخدام بیشتر از 3 هزار تن در موسسات ملکی دولتی طی 3 تا 6 ماه آینده خبرمیدهد.

این نمایشگاه کاریابی از سوی سکتور خصوصی وکارجویان برنامه توسعه نیروی کار در افغانستان به همکاری ادارهء انکشاف بین المللی امریکا در تالارمولانا بلخی هرات به مدت دو روز برگذار گردیده است.Picture1

مسوولان محلی درهرات هدف از راه اندازی این برنامه را ایجاد رابطه مستقیم میان جوان و شرکت های که در جستجوی کارمندان جدید اند، عنوان کرده اند.

محمد آصف رحیمی والی هرات میگوید: جوانانی که به این نمایشگاه جهت دریافت کار مراجعه می کنند، پس از دریافت فورم و طی مراحل توسط شرکت های خصوصی به کار گماشته می شوند.

وی افزود: طی دو روزگذشته بیش از 2صد بست خالی ازسوی کمپنی های که در این نمایشگاه غرفه گذاشته اند، به اعلان گذاشته شده است.

به گفته والی هرات : در این نمایشگاه بر علاوه بست های خالی که توسط موسسات غیر دولتی تطبیق میگردد، بیشتر از3 هزارت بست موسسات دولتی نیز به اعلان سپرده شده است. که طی 3 تا 6 ماه آینده، همه در موسسات ملکی دولتی جلب وجذب خواهنند شد.

درهمین حال تعدادی از جوانانی که در این نمایشگاه اشتراک داشتند نیز از نبود کار شکایت نموده و تاکید بر شفاف بودن این پروسه هستند.

آنان میگویند:اگر این پروسه طور شفاف و عادلانه باشد و کارفرمایان بدون تبعیض کارمندان مورد نیاز شان را جذب نمایند، برای هر دو جانب سهولت ایجاد خواهد شد و درصورت گسترش برنامه های اینچنینی وضعیت اقتصادی افغانستان بهبود قابل ملاحظه پیدا خواهد کرد.

این جوانان از حکومت نیز تقاضا دارند تا جهت رفع بیکاری در کشور تلاش هایش را بیشتر سازند.

درهمین حال کارشناسان میگویند: نبود فابریکات تولیدی، عدم حمایت وزارت کارو امور اجتماعی ازکارگران، مقرری ها به اساس شناخت و روابط در ادارات حکومتی طی یک دهه گذشته از چالش های بشمارمیرود، که زمینه دریافت کار را برای کارجویان مشکل ساخته است.

این نمایشگاه برای کاریابی جوانان در حالی در هرات برگزار میشود، که در این اواخر نگرانی ها از افزایش سطح بیکاری در افغانستان بیشتر شده است.

چند قبل شماری ازاعضای اتحادیه کارگران ولایت هرات با انتقاد از عدم توجه حکومت بر کاهش میزان بیکاری ادعا نمودند: که فروش تصدی های دولتی در سال های گذشته به سکتور خصوص نیز میزان بیکاری را در کشور افزایش داده است.

به اساس گزارش ها، ارقام ارایه شده از سوی وزارت اقتصاد افغانستان سالانه پنجصد هزار نیروی جوان کار وارد بازار می شود که 48 درصد آن از نداشتن کار دایمی رنج می برند.

گفته میشود: درین کنفرانس که دو روز بطول خواهد انجامید، يكصد و شصت و شش پيمانكار در هشتاد غرفه فرصت هاي شغلي خودرا معرفي نموده اند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top