جاده ی کنسولگری هندوستان درهرات، پس از چند سال بروی ترافیک باز گردید

پس از چند سال انتظار سرانجام کنسولگری کشورهندوستان درهرات از مناطق مسکونی به ساختمان هتل 5 ستاره “مکان سابق کنسولگری آمریکا” منتقل شد، و یکی از مهم ترین جاده های عمومی شهر هرات بری عابرین بازگشایی گردید. تاکنون چندین بار مردم هرات در این خصوص تظاهرات نموده و خواستار نقل مکان این دفتر دیپلوماتیک هندوستان وبازگشایی جاده مسدود شده بودند، تا سرانجام امروز مقامهای محلی هرات موفق به بازگشایی این جاده شدند.

بسته شدن جاده منتهی به کنسولگیری هندوستان در شهر هرات شماری زیادی از ساکنین این منطقه با مشکلاتی زیادی روبرو ساخته بود.12321123321

تا جایکه شماری زیادی از شهروندان هرات بارها به دلیل مسدود بودن جاده عبوری از مقابل کنسولگری هندوستان در ناحیه چهارم شهر هرات اقدام به تجمع در معابر عمومی این شهر و جاده منتهی به مقام ولایت کردند و خواهان بازگشایی مجدد آن مسیر بر روی ترافیک گردیدند.

اما مسئولان محلی همواره مسائل امنیتی را یکی از عمده ترین دلایل مسدود بودن سرک کنسولگری هندوستان بروی ترافیک عنوان نموده، برای مردم اطمینان میگفتند که با هماهنگی نمایندگی وزارت ارتباط خارجه افغانستان درهرات تلاش مینمایند، تا در قسمت بازشدن مجدد این سرک بر روی ترافیک به نتیجه ای دست یابند.

تا اینکه سرانجام مسئولان اداره شاروالی هرات: هتل پنج ستاره هرات که قبلاً تحت اداره کنسولگری آمریکا در هرات بود، براساس یک قرار داد ده ساله به دسترس کنسولگری هند در هرات قرار داده اند.

عبید حمید الهی مدیر ناحیه چهارم شاروالی هرات میگوید: اکنون که کنسولگری هندوستان از مکان قبل نقلِ مکان نموده است، جاده عمومی مجددآ بروی ترافیک بازگشایی شد.

ازسوی هم باشنده گان محل ضمن خرسندی از باز شدن این جاده میگویند: طی چند سال گذشته که این سرک بر روی ترافیک مسدود شده و مشکلات زیادی برای آنها ببار آمده است.

همچنان دکانداران آن منطقه اظهار دارند که با مسدود شدن این سرک بروی ترافیک کار و معامله آنها با رکود مواجه شده و فروش اجناس دکان هایشان 90 فیصد کاهش یافته است.

درهمین حال مسئولان کنسولگری هندوستان میگویند: هند به تمامی تعهداتش در افغانستان به خصوص در ولایت هرات پایبند است و تلاش میکند تا همواره برای مردم این کشور سهولت ایجاد کند.

درسال جاری  کنسولگری هندوستان مورد حمله‌ی انتحاری و مهاجمان مسلح قرار گرفت.

گروهی از مهاجمان مسلح ساعت ۳:۳۰دقیقه صبح روز جمعه، ۲جوزا 1393، به ساختمان کنسولگری هند در ولایت هرات حمله کردند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

این درگیری تا ظهر آن روز ادامه داشت و آسیبی جدی به امنیت هراتیان و به‌ویژه ساکنان این محل وارد آورد.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top