وزیر عودت ومهاجرین: تا پنج سال آینده، هیچ بیجاشده ی داخلی درکشور وجود نخواهد داشت

وزیر امور عودت ومهاجرین کشور درسفر برای حل معضل بیجا شده گان داخلی به ولایت هرات سفر کرده است، وی میگوید: طی سالهای گذشته درحدود یک میلیون اتباع کشور از اماکن اصلی شان بیجاد شده اند که 23 درصد آنها در ولایت هرات مسکن گزین گردیده اند.

سید حسین عالمی بلخی وزیر عودت و مهاجرین کشور که به هرات سفر کرده است میگوید: ورکشاب را دراین ولایت به منظور پیدا نموده راه حل های مناسب وبنیادی برای اسکان بیجا شده گان داخلی راه اندازی نموده اند.DSC00403

وی میگوید: قرار است درابتدا زمینه بازگشت دوباره ی بیجا شده گان داخلی به اماکن اصلی شان است و آن عده کسانی که بنا به دلایل مختلفی برگشت کرده نمیتوانند، برای شان در جاهای مناسب ، سرپناه تهیه گردد.

به گفته ی وزیر عودت ومهاجرین: همچنان برنامه ی دیگری که آنها روی دست دارند، مسله بازگشت آبرومندانه ی مهاجرین افغانستان که درایران و پاکستان بسرمیبرند، میباشد.

او افزود: درسفری که دراین اواخر به کشورایران داشته است، تفاهم براین شده است، تا مهاجرین که دارای مدرک قانون نمیباشند، مجوز کارداشته باشند و همچنان آنهای که دارای پاسپورت و دیگرمدارک پناهنده گی هستند، مدارک شان تمدید گردد.

وزیر عودت ومهاجرین کشور میگوید: تا زمانیکه مشکلات بیجا شده گان داخلی به گونه ی اساسی حل گردد، از نیازمندی های اولیه مانند درفصل سرما، ازجمله مواد خوراکی وپوشاکی برخودار خواهند گردید.

گفته میشود: درحالا حاضر حدودآ یک میلیون بیجاد شده در کشور وجو دارد، که از این جمله 220 هزار آنان که 23 فیصد جمیعت بیجا شده گان داخلی را تشکیل میدهد، در ولایات حوزه غرب مسکن گزین هستند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top