تجمع صدها طالب در مربوطات ولسوالی دولتیار ولایت غور

مقامهای محلی درغور از تجمع صدها طالب در ولسوالی دولتیارآن ولایت خبرمیدهند. سخنگوی والی غور میگوید: دو تبعه پاکستانی رهبری این طالبان را به عهده دارند.

خبرهای رسیده از غور حاکی از آنست که از روز گذشته تا به اکنون صدها طالب در مربوطات ولسوالی دولتیار ولایت غور تجمع کرده اند.11

فضل الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور میگوید: این طالبان از ولسوالی بالا مرغاب بادغیس و برخی مناطق دیگر، دراین منطقه جمع شده اند.

وی میگوید: مردم همگام با دولت آماده گی جلوگیری ازهرگونه تحرک، این طالبان درآن منطقه را دارند.

به گفته ی آقای احسان: راپورهای که به آنها رسیده ، اتباع خارجی نیز در بین این طالبان حضور دارند.

درهمین حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی تجمع طالبان در مربوطات ولسوالی دولتیار آن ولایت را تائید کرده میگوید: دولت تمام آماده گی ها را برای سرکوب آن دارد و از ناحیه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: تا به اکنون دوتبعه پاکستانی که گفته میشود، رهبری این طالبان را به عهده دارند، در آن منطقه دیده شده اند.

سخنگوی والی غور گفت: تمام نیروهای مشترک امنیتی افغانی درآن ولایت، آماده اند تا به کوچکترین تحرک این طالبان، عملیات های نظامی را بالای آنها آغاز نماید.

مقامهای محلی غور میگویند: این طالبان در خانه های مسکونی مردم، جابجا شده اند که این امر باعث جلوگیری از عملیاتهای تعرضی نیروهای امنیتی درآن منطقه گردیده است.

گروه طالبان تا به اکنون دراین مورد به رسانه ها سخن نگفته اند.

غور درغرب افغانستان، یکی از جمله ولایات نا امن بشمار میرود که گفته میشود افراد طالبان و افراد مسلح غیر مسئول در آن ولایت حضور گسترده وفعال دارند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top