انتقاد تند نماینده گان مردم ازحکومت درپی معرفی مسئولان سرپرست در اداره های دولتی هرات

تقرر داکتر عبدالله فایض به حیث سرپرست تازه ی پوهنتون هرات با انتقادهای تند مردم این ولایت روبرو شده است. رئیس شورای ولایتی هرات میگوید: این دانشگاه نزدیک به یک سال می شود که از سوی سرپرست اداره می­شود و انتظار می­رفت که وزارت تحصیلات عالی برای آن رئیس انتخاب کند اما چنین نشد. هم اکنون نزدیک به سی اداره دولتی در هرات از سوی سرپرستان اداره می­شود.

سرپرست به جای سرپرست درهرات مقرر میشود، عبدالله فایض به تازه­گی از سوی وزارت تحصیلات عالی کشور به حیث سرپرست پوهنتون ولایت تعیین شده است.

این پوهنتون نزدیک به یک سال از سوی سرپرست اداره   می­شد و انتظار می­رفت که وزارت تحصیلات عالی برای این دانشگاه رئیس انتخاب کند.Picture2

حالا معرفی سرپرست تازه پوهنتون هرات جنجال برانگیز شده است و واکنش های تندی را به ادامه کار سرپرست­ها در این ولایت، برانگیخته است.

کامران علیزائی رئیس شورای ولایتی هرات به ادامه کار سرپرستان در اداره­های دولتی این ولایت ناراضی است و ادامه این روند را زمینه ساز کم­کاری و افزایش فساد اداری می خواند.

سرپرست تازه پوهنتون هرات در حالی به کار آغاز کرده که چندی پیش والی هرات در جلسه اداری این ولایت در جمع مسوولان اداره­های دولتی تاکید کرد، که از تعیین سرپرست­ها در اداره­های دولتی جلوگیری می­کند.

هم­اکنون نزدیک به سی اداره دولتی در هرات از سوی سرپرستان اداره می­شود.

مسوولان شماری از این اداره­ها بیش از یک سال پیش از سوی رئیس جمهورغنی برکنار شدند.

آن طوریکه گفته میشود: ادامه کار مسوولان سرپرست در اداره­های دولتی درهرات، از یک سو باعث افزایش فساد اداری شده است و از سوی دیگر کارشکنی و عدم پایبندی مسوولان سرپرست به وظیفه را به دنبال داشته است.

مهم­ترین اداره ­های دولتی در هرات که از سوی سرپرستان اداره می­شوند، شامل اداره­های امور مهاجران، امور شهرسازی، هلال احمر افغانی، صحت عامه، اراضی، ترانسپورت زمینی، سرحدات و قبایل، افسوتر، پوهنتون، مستوفیت و ارزاق می شوند.

*

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Top